ruhnu tuletorn

Hoone haldamise tõhustamine aeromõõdistamise abil – Ruhnu tuletorni kasutusjuhtum.

Ruhnu tuletorn on jätkuvalt kasutusel olev meresõidu navigatsioonimärk ning omab olulist ajaloolist väärtust. Sellest tulenevalt, vajab tuletorn pidevat haldust ning tõhusat järelevalvet, seda tagamaks.

2021. aastal viidi tuletornis läbi põhjalik pindkatte puhastus ning värvimine. Kolm aastat hiljem, 2024. aastal, esitas Transpordiamet hanke, et kontrollida värvkatte seisukorda ning tagada ehitise hoolduskvaliteet.

Tulemusel, lõi 3Di mõõtkavalise visualiseeringu tuletornist (1,6 mm/pxl), mille abil sai täpselt tuvastada ning hinnata pindkatte seisundit – säilimist, kulumist ning korrosioonitaset.

Miks oli vaja aeromõõdistamist?

Enne 3Di aeromõõdistusi, piirdus tuletorni värvkatte kontroll kohapealse visuaalse vaatlusega, mis hõlmas ainult kergesti ligipääsetavaid pindu.

Selline meetod ei andnud täielikku ülevaadet hoone seisukorrast, eriti kõrgemate piirkondade osas.

Rando Sirak, Transpordiameti haldusosakonna spetsialist, selgitas: “Transpordiamet, teostas läbi aeromõõdistamise loodud ortofotode, visuaalse kontrolli ning fikseeris konstruktsioonide ja värvkatte seisukorra.”

“Piltidelt otsiti korrosioonijälgi ja konstruktsiooni ebakorrapärasusi.” Ta rõhutas, et varasemad järelevalve meetodid ei võimaldanud piisavalt põhjalikku hindamist, just nimelt, kuna puudus vajalik andmekorje meetod, mis tagaks ligipääsu uuringuteks ka kõrgustes.

ruhnu tuletorn

Aeromõõdistamine, tehnika ja ortofotode loomine.

Transpordiameti tellimusel viidi läbi aeromõõdistus, DJI M300 RTK drooniga, millele oli kinnitatud Zenmuse P1 kaamera 35mm objektiiviga. GNSS-süsteemidega varustatud droon võimaldas koguda täpseid fotomeetrilisi andmeid.

Droonil tehtud fotod töödeldi fotogramm-meetrilise tarkvara abil, mille tulemuseks olid mõõtkavalised ortofotod, igast tuletorni küljest.

Ortofotod loodi nõudega, et täpsus oleks 1,6 mm ühe piksli kohta, võimaldades selget ja detailselt mõõtkavalist visualiseerimist. Lõpptulemus vastas Transpordiameti ootustele ning täitis nende soovitud funktsiooni tõhustada Ruhnu tuletorni haldus protsessi.

TEKKIS KÜSIMUS?

Võta ühendust meie aeromõõdistamise meeskonnajuhiga või täida ära kontaktivorm ning võtame sinuga ise ühendust!

Andrei Bljahhin
AEROMÕÕDISTAMINE

andrei@3di.ee

(+372)

    vGIS ehituses: AR ja VR innovatsioon

    Viimastel aastatel on tehnoloogiline areng ehitussektoris kiirenenud, digitaalne info jõuab üha tihedamini otse ehitusplatsile, mille

    12 000 lennatud kilomeetrit, 1000 lennutundi ning 200 000 investeeritud eurot. Millist väärtust pakub Eesti suurim drooni laevastik?

    Droonid ehitussektoris Droonid on vaid üks osa suuremast, neljandast tööstusrevolutsioonist, mida võib määratleda, kui füüsiliste,

    3D andmed annavad ajaloolastele uued võimalused

    Tänapäevased 3D andmekorje meetodid on muutunud kiiremaks, täpsemaks ja mugavamaks. Andmeid saab korjata nii droonide,

    Kõrgtehnoloogilised droonid põllumajanduses on tulnud, selleks, et jääda

      Põllumajanduse ülevaade Eestis. Vaid mõni hetk tagasi elasid inimesed ajas, mil põldu hariti härgade

    3Di: 3D-info ning innovatsioon

    Kuidas sündis bränd nimega 3Di?

    Must lammas: Ehitussektor

    Miks on ehitus jäänud teistest sektoritest maha ning mida on Eesti teinud selle muutmiseks?  

    Pühalepa Kiriku mõõdistamine

    3Di järgmiseks kultuurimälestise alla kuuluvaks Heritage objektiks on Hiiumaal asuv Pühalepa Kirik.